کد خبر : 2642
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 دسامبر 2020 - 0:07

آیا مصرف کراتین موجب افزایش کارایی ورزشکاران می شود

آیا مصرف کراتین موجب افزایش کارایی ورزشکاران می شود

  آیا مصرف کراتین موجب افزایش کارایی ورزشکاران می شود هربس و همکارانش (۱۹۹۲)، نخستین کسانی بودند که اظهار کردند خوردن کراتین منوهیدارت می تواند ذخایر کراتین تام عضله را افزایش دهد(کراتین و فسفو کراتین). در آن مطالعه، خوردن ۵ گرم کراتین به مدت ۴ تا ۶ نوبت در روز به مدت چند روز، سبب

 

آیا مصرف کراتین موجب افزایش کارایی ورزشکاران می شود

هربس و همکارانش (۱۹۹۲)، نخستین کسانی بودند که اظهار کردند خوردن کراتین منوهیدارت می تواند ذخایر کراتین تام عضله را افزایش دهد(کراتین و فسفو کراتین).

در آن مطالعه، خوردن ۵ گرم کراتین به مدت ۴ تا ۶ نوبت در روز به مدت چند روز، سبب افزایش غلظت تام کراتین شد. به این معنی که محتوای تام کراتین به طور متوسط ۲۵ میلی مول به ازای هر کیلو گرم عضله خشک به شکل فسفو کراتین بود که معادل ۳۰ درصد افزایش شناخته شد. نویسندگان نتیجه گیری کردند که این میزان افزایش می تواند عملکرد ورزشی را گسترش دهد، با این همه، آنها این عملکرد ورزشی را در مطالعه خود نسنجیدند. در نخستین مطالعه ای که تاثیر خوردن کراتین بر عملکرد سنجیده شد، آزمودنی ها به مدت ۵ روز، روزانه ۲۰ گرم کراتین مصرف کردند که نتیجه آن بهبود عملکرد تا حدود ۶ درصد هنگام جلسات تکراری فعالیت ورزشی باز کننده های زانو بود. پس از آن، مطالعات بیشتری، انواع گوناگون فعالیت های ورزشی را به آزمایش گذاشتند.

در سال ۱۹۹۹، از میان ۹۲ مطالعه آزمایشگاهی که درباره مکمل سازی کراتین و عملکرد فعالیت ورزشی خیلی شدید انجام شد، ۴۲ مطالعه، آثار مثبت کراتین را گزارش کردند و بقیه بی تاثیر بودن خوردن کراتین را یادآور شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.