کد خبر : 2496
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 اکتبر 2020 - 13:42

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل اسید هیدروکسی سیتریک

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل اسید هیدروکسی سیتریک
نشان داده شده اسید هیدروکسی سیتریک، مصرف غذا را سرکوب و از کسب وزن در موش ها جلوگیری می کند که با یک رژیم غذایی پر از کربوهیدرات ها تغذیه می شوند.

 

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل اسید هیدروکسی سیتریک  HCA

مطالعات تحقیقاتی در حیوانات مثبت هستند (سایتو و همکاران ۲۰۰۵). نشان داده شده اسید هیدروکسی سیتریک، مصرف غذا را سرکوب و از کسب وزن در موش ها  جلوگیری می کند که با یک رژیم غذایی پر از کربوهیدرات ها تغذیه می شوند. پژوهش های انسانی، از جمله یک بررسی سیستماتیک اخیر و یک متا-آنالیز (تحلیل) از پژوهش‌های بالینی تصادفی (RCTs) در ارتباط با اسید هیدروکسی سیتریک نیز، قرار گرفته اند (اوناکپویا و همکاران ۲۰۱۱).

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل اسید هیدروکسی سیتریک  HCA

این نتیجه حاصل شد که اسید هیدروکسی سیتریک می‌تواند کاهش وزن کوتاه مدت ایجاد کند. با این حال، اندازه کاهش اشتها کم بود و تنها در RCTs که دارای دقت کمتری بودند، مشاهده شده است. زمانی که پژوهش های دقیق تر در نظر گرفته می‌شوند، اسید هیدروکسی سیتریک از نظر آماری، میزان کاهش وزن معناداری را ایجاد نمی کند، بنابراین ارتباط اسید هیدروکسی سیتریک به عنوان یک مکمل کاهش وزن، سوال برانگیز است. این دانشمندان انجام مطالعات دقیق تر، با طول مدت بیشتر و بهتر گزارش شده را پیشنهاد می‌کنند. در نهایت، با بررسی مکمل های کاهش وزن گیاهی، به این نتیجه می توان رسید که “در حالیکه آشکارا است اسید هیدروکسی سیتریک به خوبی قابل تحمل می باشد، اطلاعات محدودی در رابطه با اثربخشی آن وجود دارد” (اگراس و همکاران ۲۰۱۱). مشخص نیست که آیا منبع اسید هیدروکسی سیتریک، اثری بر نتایج دارد و از طرفی پژوهش های اخیر، تنها ۲ تا ۱۲ هفته به طول انجام اید و به طور برجسته، به مطالعات طولانی مدت نیاز است.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.