کد خبر : 3813
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 سپتامبر 2023 - 1:12

داروهای آلرژی چگونه کار می کند؟

داروهای آلرژی چگونه کار می کند؟

داروهای مختلف می توانند آلرژی را درمان کنند، از جمله استروئیدها و آمپول های آلرژی، اما معمولاً اولین چیزی که باید امتحان کنید آنتی هیستامین است. داروهای آلرژی چگونه کار می کند؟ برای بسیاری از افراد، درمان آلرژی واکنشی است. حس خفگی ،از چشمات اشک می ریزد و بعد برای تسکین به قفسه دارو می

داروهای مختلف می توانند آلرژی را درمان کنند، از جمله استروئیدها و آمپول های آلرژی، اما معمولاً اولین چیزی که باید امتحان کنید آنتی هیستامین است.

داروهای آلرژی چگونه کار می کند؟

برای بسیاری از افراد، درمان آلرژی واکنشی است. حس خفگی ،از چشمات اشک می ریزد و بعد برای تسکین به قفسه دارو می روی. اما بسیاری از پزشکان می گویند که ما آن را اشتباه گرفته ایم. در عوض، قبل از بروز علائم باید دارو را مصرف کنیم. اسم آن را پیش درمان آلرژی بگذارید.

با صبر کردن، ممکن است بیش از ناراحتی خفیف به خطر بیفتید. هنگامی که علائم آلرژی شروع شد، ممکن است برای کنترل آنها به داروهای سنگین بیشتری نیاز داشته باشید.

پیش درمان آلرژی چیست؟

ساده است: چند هفته قبل از شروع فصل آلرژی، مصرف دارو را شروع کنید. اگر می دانید چه چیزی باعث ایجاد آلرژی شما می شود، پیشگیری کنید.

چگونه آنتی هیستامین ها آلرژی را درمان می کنند

هنگامی که بدن شما با هر عاملی که محرک آلرژی شما باشد – گرده گل، ابروسیا، شوره حیوانات خانگی یا کنه های – گرد و غبار، تماس پیدا می کند، مواد شیمیایی به نام هیستامین می سازد. آنها باعث می شوند بافت بینی متورم شود (که باعث گرفتگی آن می شود)، بینی و چشمان شما جاری می شود و چشم ها، بینی و گاهی اوقات دهان شما خارش می کند. گاهی اوقات ممکن است یک بثورات خارش دار روی پوست خود به نام کهیر ایجاد کنید.

آنتی هیستامین ها هیستامین ها را کاهش یا مسدود می کنند، بنابراین علائم آلرژی را متوقف می کنند.

این داروها برای تسکین علائم انواع مختلف آلرژی، از جمله آلرژی های فصلی (تب یونجه)، آلرژی های داخلی و غذایی به خوبی عمل می کنند. اما آنها نمی توانند همه علائم را تسکین دهند.

برای درمان احتقان بینی، پزشک ممکن است یک داروی ضداحتقان را توصیه کند. برخی از داروها ترکیبی از آنتی هیستامین و ضد احتقان هستند.

چه انواع آنتی هیستامین ها موجود است؟

آنها در اشکال مختلف از جمله قرص، کپسول، مایعات، اسپری بینی و قطره چشم وجود دارند. برخی فقط با نسخه در دسترس هستند. سایر موارد را می توانید بدون نسخه (OTC) در داروخانه خریداری کنید.

آنتی هیستامین های تجویزی عبارتند از:

قطره چشمی آزلاستین (Optivar)

اسپری بینی آزلاستین (Astelin، Astepro)

کاربینوکسامین (Arbinoxa، Karbinal ER)

سیپروهپتادین

دسلوراتادین (کلارینکس)

قطره چشمی اماداستین (امادین)

هیدروکسی زین (آتاراکس، ویستاریل)

قطره چشمی لووکاباستین (Livostin)

لووستیریزین خوراکی (Xyzal)

آنتی هیستامین های OTC عبارتند از:

برومفنیرامین (دیمتان)

ستیریزین (زیرتک)

کلرفنیرامین (کلر-تریمتون)

کلماستین (تاویست)

دیفن هیدرامین (بنادریل)

فکسوفنادین (آلگرا)

لوراتادین (Alavert، Claritin)

قطره های چشمی علائم آلرژی چشمی از جمله خارش و آبریزش چشم را درمان می کند. برخی از داروها یک آنتی هیستامین و یک ضد احتقان را برای کاهش احتقان ترکیب می کنند.

عوارض جانبی آنتی هیستامین ها

افراد مسن تر معمولاً عوارض جانبی بیشتری دارند، به ویژه خواب آلودگی.

آنتی هیستامین های جدیدتر عوارض جانبی کمتری دارند، بنابراین ممکن است برای برخی افراد انتخاب بهتری باشند.

برخی از عوارض جانبی اصلی آنتی هیستامین ها عبارتند از:

خشکی دهان

خواب آلودگی

سرگیجه

تهوع و استفراغ

بی قراری یا بدخلقی (در برخی از کودکان)

مشکل در ادرار کردن یا عدم توانایی ادرار کردن

تاری دید

گیجی

اگر آنتی هیستامینی مصرف می کنید که باعث خواب آلودگی می شود، این کار را قبل از خواب انجام دهید. آن را در طول روز قبل از رانندگی یا استفاده از ماشین آلات مصرف نکنید.

قبل از مصرف داروی آلرژی، برچسب را بخوانید. آنتی هیستامین ها ممکن است با سایر داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند.

اگر پروستات بزرگ شده، بیماری قلبی، فشار خون بالا، مشکلات تیروئید، بیماری کلیوی یا کبدی، انسداد مثانه یا گلوکوم دارید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. همچنین در صورت بارداری یا شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.