کد خبر : 2091
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 ژوئن 2020 - 23:31

نارینین

نارینین

  نارینین – نارنجینین مرکبات به ویژه گریپ فروت، محتوی یک فلاونوئید شناخته شده به عنوان نارینین هستند. نارینین، علت اصلی تلخی در مرکبات است و دربدن به نارنجینین تبدیل می شود. برای ده ها سال گریپ فروت، به عنوان یک میوه مفید برای کاهش وزن شناخته می شده است. ادعا می شود رژیم غذایی

 

نارینین – نارنجینین

مرکبات به ویژه گریپ فروت، محتوی یک فلاونوئید شناخته شده به عنوان نارینین هستند. نارینین، علت اصلی تلخی در مرکبات است و دربدن به نارنجینین تبدیل می شود. برای ده ها سال گریپ فروت، به عنوان یک میوه مفید برای کاهش وزن شناخته می شده است. ادعا می شود رژیم غذایی گریپ فروت که با گریپ فروت ترکیب می شود، می تواند متابولیسم چربی را درگیر و کاهش وزن را تحریک کند. برخی عقیده دارند که نارینین این ترکیب است. در نتیجه، نارینین تبدیل به یک ترکیب محبوب در مکمل های کاهش وزن و چربی سوز شد.

نارینین به موجب اثر گذاری بر کمپلکس آنزیمی سیتوکروم P450, شناخته می شود. این کمپلکس آنزیمی، مسئول متابولیسم بسیاری از داروها در کبد می باشد. گمان می شود که نارینین می تواند به صورت موافق با دیگر ترکیبات مکمل های رژیمی همانند، کافئین عمل کند که به عنوان یک اثر گذار افزایشی بر میزان متابولیک و متابولیسم شناخته می شود. از طریق اثر گذاری بر سیتوکروم P450، نارینین می تواند متابولیسم کافئین و دیگر تحریک کننده ها را آهسته کند، که این امر به آن ها تاثیر گذاری قوی تر و افزایش بیشتر در اثر گذاری بر بالابردن میزان متابولیک، کاهش وزن و اکسیداسیون چربی را می دهد.

ورزشکارانی که قصد دارند ترکیب بدنی را بهبود بدهند، چربی بدن را کاهش داده یا وزن بدن خود را کم کنند، می توانند از مزایایی مکمل نارینین بهرمند شوند.

میزان نارینین موجود در یک گریپ فروت متوسط بسته به منطقه ای که رشد می کند می تواند متفاوت باشد، با این حال میانگین آن تقریبآ ۱۶ میلی گرم در یک گریپ فروت ۱۰۰ گرمی است. یک گریپ فروت متوسط حدود ۲۵۰ گرم است، بنابرین محتوی ۴۰ میلی گرم نارینین می باشد. بیشتر پژوهش های تحقیقاتی میزان ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم نارینین را استفاده کرده اند. نارینین به طور معمول، به مکمل های کاهش وزن قرص شکل اضافه می شود که ادعا دارند از افزایش در کاهش چربی و وزن حمایت می کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.