کد خبر : 1028
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 نوامبر 2019 - 20:49

نمک های فسفات

نمک های فسفات
نمک های فسفات به محافظت ورزشکار در برابر خستگی عضلانی زود هنگام در طول مسابقات ورزشی کمک می کند، به طور معمول در غذاها، نوشیدنی ها و مکمل های ورزشی گنجانده می شوند.

نمک های فسفات، نام های دیگر: فسفات ها، فسفات سدیم، فسفات پتاسیم

این مکمل از چه تشکیل شده است: فسفر که به طور طبیعی در طیف گسترده ای از مواد غذایی مانند، شیر، پنیر، غلات، حبوبات، نخود فرنگی، سودا وآجیل یافت می شود، یک ماده معدنی ضروری است. باید آن را از رژیم غذایی بدست آورد، که پس از مصرف در سرتاسر بافت های بدن، به شکل فسفات توزیع می شود و بیشتر آن در استخوان ذخیره می شود. نمک های فسفات، یک ترکیب از فسفات و مواد معدنی همچون، کلسیم و پتاسیم، برمبنای این عقیده که آن ها به محافظت ورزشکار در برابر خستگی عضلانی زود هنگام در طول مسابقات ورزشی کمک می کند، به طور معمول در غذاها، نوشیدنی ها و مکمل های ورزشی گنجانده می شوند.

چگونه عمل می کند: عقیده بر این است که فسفات ها، سه نقش کلیدی ایفا می کنند که پتانسیل افزایش دهنده ای عملکرد آن ها مشارکت می کنند. اول این که، آن ها جهت تولید آدنوزین تری فسفات (ATP)، شکل شیمیایی انرژی در سلول و همچنین کراتین فسفات، یک منبع انرژی فوری که می تواند در بازسازی ATP استفاده شده به کار گرفته شود، بر سوخت ساز تکیه می کنند. در نتیجه، تصور می شود که مصرف مکمل با فسفات، ممکن است به ایجاد تقویت ذخایر انرژی مورد نیاز جهت پیش راندن عملکرد کمک کند. دوم اینکه، فسفات ها، به عنوان یک بافر موثر در برابر یون های هیدروژن، اسیدلاکتیک و لاکتات به کار گرفته می شوند که در طول تمرین به ویژه تمرینات با شدت بالا در خون و عضلات تجمع می یابند و به محافظت در برابر احساس سوزش نمادین اسیدوز سلولی که درایجاد خستگی عضلانی و واماندگی موثرند، کمک می رساند. در نهایت، فسفات، غضلت یک ماده شیمیایی در سلول های قرمز خون به نام ۳، ۲- دی فسفوگلیسرات (۲, ۳-DPG ) که به آزاد سازی اکسیژن از هموگلوبین کمک می کند را افزایش داده، سرعت انتقال اکسیژن به عضلات را جهت افزایش استقامت و برگشت به حالت اولیه ارتقاء می دهد.

میزان معمول مصرف: میزان مصرف حمایت شده توسط تحقیقات برای بارگیری فسفات ۶ -۳ گرم ( فسفات سدیم یا پتاسیم) تقسیم شده به میزان، مصرف ۱ گرمی در طول روز و مصرف در طول تقریبا ۵ روز مانده به مسابقات است.

نگرانی های مرتبط با سلامتی: بدلیل ناراحتی معده، اسهال و ناراحتی های عمومی GI با بارگیری استفاده از نمک های فسفات گزارش شده است، ورزشکارانی که این مکمل را انتخاب می کنند، باید قبل از استفاده از نمک ها در رقابت، آن را در تمرینات آزمایش کنند. همچنین مهم است که به مصرف فسفات بیش از حد توجه کنید، به ویژه به طور طولانی مدت، زیرا می تواند سطوح خونی آن به سطح بالاتر از غیرطبیعی حرکت کند و خطر ابتلا به بی تعادلی الکترولیتی را افزایش دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.