کد خبر : 3001
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 جولای 2021 - 20:54

واژه هایی برای چربی ها

واژه هایی برای چربی ها

واژه هایی برای چربی ها واژه هایی ممکن است برای نشان دادن چربی های موجود در فهرست غذاهای مختلف استفاده شوند مانند : چربی های حیوانی یا روغن ها، لیپیدها، روغن های غیراشباع، چربی‌های اشباع، چربی ها یا روغن های گیاهی، اسیدهای چرب. چربی های اشباع  و غیر اشباع هرچند مهمترین پیام این مطلب برای

واژه هایی برای چربی ها

واژه هایی ممکن است برای نشان دادن چربی های موجود در فهرست غذاهای مختلف استفاده شوند مانند :

چربی های حیوانی یا روغن ها، لیپیدها، روغن های غیراشباع، چربی‌های اشباع، چربی ها یا روغن های گیاهی، اسیدهای چرب.

چربی های اشباع  و غیر اشباع

هرچند مهمترین پیام این مطلب برای ورزشکاران این است که باید، بیشتر غذاهای پر کربوهیدرات و کم چربی بخورند. ولی این نکته را نیز به ذهن بسپارید که برخی از چربی‌ها ضروری هستند یعنی چربی در بدن ساخته نمی شود و باید همراه با مواد غذایی وارد بدن شوند. از این رو، پیش از هر مطلبی باید بدانید که تفاوت بین چربی های اشباع و چربیهای غیر اشباع در چیست و منابع آن کدامند زیرا این موضوع به شما کمک می کند تا درباره انتخاب چربی‌ها تصمیم های درستی بگیرید.

ولی آیا همه چربی ها انرژی یکسانی دارند و منابع آنها کدامند ؟؟

برای پاسخ به این سوال می توان دریافت برای آسان سازی دریافت کربوهیدرات کافی، خوردن یک رژیم غذایی کم چربی (۲۵ تا ۳۵ درصد کل کیلوکالری ها) ضروری است.

یادآوری این نکته که همه چربی ها انرژی یکسانی ندارند، منابع حیوانی و گیاهی تامین کننده چربی های غذایی به شمار می‌روند. چربی‌های موجود در فرآورده های حیوانی، عمدتاً اشباع هستند. چربی های گیاهی به طور طبیعی غیراشباع هستند، به جز چربی‌های اشباع حاصل از روغن نخل، دانه نخل، روغن نارگیل، روغن شیرینی پزی و روغن‌های هیدروژنه. ماهی‌های آب های سرد نیز چربی‌های غیراشباع دارند.

اصطلاح اشباع نشان‌دهنده آن است که همه جایگاه های ممکن برای مولکولهای هیدروژن، پر شده است یا به وسیله مولکولهای هیدروژن اشباع شده‌اند. از نقطه نظر شیمیایی غیر اشباع، به آن معنی است که هنوز جایگاه های هیدروژن در مولکول پر نشده اند و در مورد یک یا چند پیوند دوگانه (C=C) وجود دارد.

تصور می شود  رژیم های غذایی حاوی چربی های حیوانی یا اشباع، به افزایش (سختی دیواره سرخرگ ها) و بیماری های قلبی عروقی منجر می‌شود. بنابراین، متخصصان قلب و عروق به شدت توصیه می کنند چربی های اشباع موجود در غذاها را باید کاهش داد.

واژه هایی برای چربی ها – منابع غذایی چربی ها

چربی‌های اشباع: انواع گوشت ها، ماهی، فرآورده‌های لبنی، روغن نخل، دانه نخل، روغن نارگیل، روغن شیرینی پزی گیاهی، روغن های هیدروژنه.

چربی‌های غیراشباع: روغن های گیاهی، زیتون، روغن آفتابگردان، دانه (سویا، ذرت و کانولا)، روغن بادام زمینی و ماهی آب های سرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.