کد خبر : 2989
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 جولای 2021 - 22:10

شاخص قندی

شاخص قندی

شاخص قندی برای توصیف دقیق تر تاثیرای که غذاهای گوناگون بر مقادیر قند خون دارند، دانشمندان، شاخص گلایسمیک (قندی) (GI) را توسعه داده‌اند. هر چند مفهوم GI در اصل برای کمک به افراد دیابتی برای کنترل مقادیر قند خونشان گسترش یافته، اما برای کسانی که به طور منظم در فعالیت های ورزشی شرکت می‌کنند و

شاخص قندی

برای توصیف دقیق تر تاثیرای که غذاهای گوناگون بر مقادیر قند خون دارند، دانشمندان، شاخص گلایسمیک (قندی) (GI) را توسعه داده‌اند. هر چند مفهوم GI در اصل برای کمک به افراد دیابتی برای کنترل مقادیر قند خونشان گسترش یافته، اما برای کسانی که به طور منظم در فعالیت های ورزشی شرکت می‌کنند و همچنین ورزشکاران نیز مفید است. غذاها با توجه به تاثیر آنی که بر مقادیر قند خون دارند دامنه‌ای ازصفر تا صد دارند. GI، شاخصی از سرعتی است که در آن غذای شما هضم می‌شود و به گلوکز تبدیل می شود. هر چقدر گلوکز خون سریع تر افزایش یابد، در شاخص زیاد تر است برای امکان پذیر شدن یک مقایسه نسبتاً خوب همه غذاها به ماخذ یک غذای مرجع مانند گلوکز مقایسه می‌شوند و در مقادیر کربوهیدرات معادل آزمون می شوند. آگاهی از GI خیلی مفید است، زیرا به شما می گوید بدن چگونه به غذاها پاسخ می دهد. اگر شما مایلید کربوهیدرات ها وارد جریان خون و از آنجا به سرعت وارد سلول های عضلانی تان شوند – برای مثال، بلافاصله پس از فعالیت ورزشی برای جایگزین کردن سریع گلیکوژن – شما باید غذاهایی با GI زیاد انتخاب کنید.

در سال ۱۹۹۷ سازمان بهداشت جهانی (WHO) سازمان غذا و کشاورزی ایالات متحده (FOA)، استفاده از GI را برای طبقه بندی غذاها تایید کردند و توصیه کرده اند مقادیر GI باید به عنوان راهنمای گزینه غذای مردم استفاده شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.