کد خبر : 3954
تاریخ انتشار : جمعه 8 دسامبر 2023 - 17:43

مهدی پیرتاجانی

ریشه خونی Bloodroot

ریشه خونی Bloodroot
تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از خمیر دندان و دهان شویه حاوی عصاره ریشه خون و کلرید روی به مدت ۲ هفته پس از درمان معمول پریودنتیت، تورم و خونریزی لثه را کاهش می دهد، اما پلاک دندانی را در افراد مبتلا به پریودنتیت کاهش نمی دهد.

ریشه خونی Bloodroot یک گیاه است. از ساقه زیرزمینی (ریزوم) برای تهیه دارو استفاده می کنند.

مردم گاهی اوقات از ریشه خونی به صورت خوراکی استفاده می کنند یا آن را روی پوست قرار می دهند، اما هیچ مدرک علمی برای حمایت از این موارد وجود ندارد و استفاده از آن می تواند ناامن باشد.

ریشه خونی Bloodroot

 

ریشه خونی Bloodroot حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است به مبارزه با باکتری ها، التهاب و پلاک کمک کند.

شواهد ناکافی برای

عفونت جدی دندان (پریودنتیت). تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از خمیر دندان و دهان شویه حاوی عصاره ریشه خون و کلرید روی به مدت ۲ هفته پس از درمان معمول پریودنتیت، تورم و خونریزی لثه را کاهش می دهد، اما پلاک دندانی را در افراد مبتلا به پریودنتیت کاهش نمی دهد.

برای درمان سرفه، اسپاسم، تخلیه روده. ایجاد استفراغ. تمیز کردن زخم و سایر شرایط. شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی ریشه خون برای این موارد مورد نیاز است.

اثرات جانبی، اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

ریشه خونی در صورت مصرف خوراکی کوتاه مدت، احتمالاً برای اکثر افراد بی خطر است. عوارض جانبی شامل حالت تهوع، استفراغ، خواب آلودگی و گیجی است.

استفاده طولانی مدت از راه خوراکی در مقادیر زیاد احتمالاً ناامن است. در دوزهای بالا می تواند باعث فشار خون پایین، شوک، کما و بیماری چشمی به نام گلوکوم شود. همچنین، ریشه خونی زمانی که به عنوان خمیر دندان، دهانشویه یا روی پوست استفاده شود، احتمالاً ناامن است. اجازه ندهید ریشه خون وارد چشم شما شود زیرا می تواند باعث تحریک شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد لکه های سفید در داخل دهان شود. تماس پوست با گیاه تازه می تواند باعث ایجاد جوش شود. ریشه خونی همچنین می تواند پوست را بسوزاند و فرسایش دهد و اسکار ناهمواری بر جای بگذارد.

بارداری و شیردهی: ریشه خونی زمانی که از راه خوراکی در دوران بارداری مصرف می‌شود، احتمالاً ناایمن است و در هنگام شیردهی احتمالاً ناایمن است.

مشکلات معده یا روده مانند عفونت ها، بیماری کرون یا سایر بیماری های التهابی: ریشه خونی می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند. اگر هر یک از این شرایط را دارید از آن استفاده نکنید.

بیماری چشمی به نام گلوکوم: ریشه خونی ممکن است بر درمان گلوکوم تأثیر بگذارد. اگر مبتلا به گلوکوم هستید، از ریشه خونی Bloodroot استفاده نکنید، مگر اینکه یک متخصص مراقبت های بهداشتی آن را توصیه کند و سلامت چشم شما را کنترل کند.

دوز

دوز مناسب ریشه خونی به عوامل متعددی مانند سن، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب دوز برای ریشه خون وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل های مربوطه روی برچسب محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.