کد خبر : 3630
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 ژوئن 2023 - 19:43

اسید الاژیک

اسید الاژیک

بررسی اجمالی اسید الاژیک یک ماده طبیعی است. بهترین منابع اسید الاژیک در رژیم غذایی انار، توت فرنگی، تمشک، گیلاس و گردو هستند. اسید الاژیک برای سرطان، لکه های تیره پوست روی صورت (ملاسما)، مهارت های حافظه و تفکر (عملکرد شناختی)، دیابت و بسیاری اهداف دیگر استفاده می شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای

بررسی اجمالی

اسید الاژیک یک ماده طبیعی است. بهترین منابع اسید الاژیک در رژیم غذایی انار، توت فرنگی، تمشک، گیلاس و گردو هستند.

اسید الاژیک برای سرطان، لکه های تیره پوست روی صورت (ملاسما)، مهارت های حافظه و تفکر (عملکرد شناختی)، دیابت و بسیاری اهداف دیگر استفاده می شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

چگونه کار می کند؟

اسید الاژیک ممکن است به مواد شیمیایی که باعث سرطان می شوند متصل شود. همچنین ممکن است از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و ایمنی و کارایی برخی داروهای سرطان را بهبود بخشد. با این حال، اسید الاژیک به خوبی جذب نمی شود و همچنین به سرعت از بدن دفع می شود. این ویژگی ها ممکن است سودمندی آن را به عنوان یک دارو محدود کند.

اثرات جانبی، اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

در صورت مصرف خوراکی: اسید الاژیک در صورت مصرف مناسب تا ۳ ماه احتمالاً ایمن است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن بی خطر بودن اسید الاژیک یا عوارض جانبی مصرف طولانی مدت وجود ندارد.

هنگامی که روی پوست استفاده می شود: اسید الاژیک در صورت استفاده تا ۶ ماه احتمالاً ایمن است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن بی خطر بودن اسید الاژیک یا عوارض جانبی مصرف طولانی مدت وجود ندارد.

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا اسید الاژیک برای استفاده در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است وجود ندارد.

در این ترکیب محتاط باشید

داروهای دیابت (داروهای ضد دیابت) با اسید الاژیک تداخل دارند.

اسید الاژیک ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. مصرف اسید الاژیک همراه با داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. قند خون خود را به دقت کنترل کنید.

دوز

دوز مناسب اسید الاژیک به عوامل متعددی مانند سن مصرف کننده، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب از دوزهای اسید الاژیک وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل های مربوطه روی برچسب محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.