کد خبر : 3135
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اکتبر 2021 - 20:22

ویتانیا سومنیفرا

ویتانیا سومنیفرا

ویتانیا سومنیفرا ویتانیا سومنیفرا یا آشواگاندا یک بوته سبز یافت ‌شده در مناطق خشکی شرق میانه آسیا است که با نام های جینسینگ هندی و گیلاس زمستانی شناخته می شود. به‌ طور معمول در سیستم طب سنتی هند، برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. ویتانیا سومنیفرا حاوی چندین آلکالوئید استروئیدی، ویدآنولیدها و سیتوندوسایدها،

ویتانیا سومنیفرا

ویتانیا سومنیفرا یا آشواگاندا یک بوته سبز یافت ‌شده در مناطق خشکی شرق میانه آسیا است که با نام های جینسینگ هندی و گیلاس زمستانی شناخته می شود. به‌ طور معمول در سیستم طب سنتی هند، برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

ویتانیا سومنیفرا حاوی چندین آلکالوئید استروئیدی، ویدآنولیدها و سیتوندوسایدها، است که تصور می‌شود ترکیبات فعال این گیاه هستند. امروز ۱۲ آلکالوئید، ۳۵ ویدآنولید و چندین سیتوندوساید که در بخش‌های مختلف گیاه وجود دارند، شناخته ‌شده است. عقیده بر این است که تعداد متنوعی از ترکیبات مسئول خواص چندگانه داروئی می‌تونیا هستند (کولکارین و دییر ۲۰۰۹).

مزایای پیشنهاد شده‌ ویتانیا سومنیفرا برای ورزشکاران شامل، اثرات ضد التهابی است. همچنین دارای اثرات سازگار کننده (بهبود دهنده توانایی جهت سازگاری با انواع گوناگون فشار)، آنابولیک، آنتی‌اکسیدانی و تأثیرات تنظیم سیستم ایمنی نیز می‌باشند.

معمول ‌ترین روش مصرف مکمل استفاده شده در پژوهش‌های انسانی ۲۰ تا ۵۰ میلی‌گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن یک ‌بار در روز است. مطالعات تحقیقاتی بر موش ها، میزان مصرف بالاتر ۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن را بدون هر گونه اثر مسمومیت شناخته‌ شده استفاده کرده‌اند.

مطالعات سم ‌شناسی گسترده، نشان داده‌اند این گیاه در طیف گسترده‌ای از مقادیر معقول غیرسمی می‌باشد، و تداخلات گیاهی -گیاهی یا گیاهی – دارویی گزارش نشده ‌است (کولکارین و دییر ۲۰۰۸).

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.