کد خبر : 2705
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژانویه 2021 - 21:30

گرمازایی غذا

گرمازایی غذا

  گرمازایی غذا گرمازایی به معنایی تولید گرما است. هر زمان که شما غذایی را می خورید سرعت سوخت و ساز (MR) شما افزایش می یابد و دمای بدن شما تا حدودی زیاد می شود. اگر بدن شما بتواند با خوردن نسبت صحیحی از مواد سوختی، گرمای بیشتری تولید کند، در این صورت بیشتر کالری

 

گرمازایی غذا

گرمازایی به معنایی تولید گرما است. هر زمان که شما غذایی را می خورید سرعت سوخت و ساز (MR) شما افزایش می یابد و دمای بدن شما تا حدودی زیاد می شود. اگر بدن شما بتواند با خوردن نسبت صحیحی از مواد سوختی، گرمای بیشتری تولید کند، در این صورت بیشتر کالری هایی که مصرف کرده اید به عنوان گرما در خواهند آمد.

برخی از مواد مغذی در مقایسه با سایر مواد غذایی دیگر، تاثیر گرمازایی زیادتری دارند. کربوهیدرات ها، تاثیر متوسطی اعمال می کنند، اما چربی ها، تنها تاثیر گرمازایی اندکی اعمال می کنند. زمانی که شما ۱۰۰ کیلو کالری می خورید، تنها ۳ کیلو کالری آن تحت عنوان گرما سوزانده می شود.

گرمازایی غذا

زمانی که شما ۱۰۰ کیلو کالری کربوهیدرات می خورید، ۱۲ تا ۱۵ درصد کیلو کالری آن تحت عنوان گرما هزینه می شود. وقتی شما پروتئین می خورید تقریبآ ۲۰ کیلو کالری آن به صورت گرما دفع می شود.

از این رو، خوردن پروتئین و کربوهیدرات، MR را افزایش می دهد، در حالی که چربی باعث افزایش خیلی ناچیزی در MR می شود و ببشتر کالری ها به چربی بدن تبدیل می شود و این دلیل خوبی است که چربی دریافتی خود را در حداقل نیاز حفظ کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.