کد خبر : 2645
تاریخ انتشار : شنبه 19 دسامبر 2020 - 0:13

اهمیت کلسیم برای ورزشکاران استقامتی

اهمیت کلسیم برای ورزشکاران استقامتی

  اهمیت کلسیم برای ورزشکاران استقامتی به خوبی معلوم شده است که کلسیم یک املاح معدنی است که استخوان را قدرتمند می‌سازد. با وجود این، نقش کلسیم در عملکرد استقامتی، فراتر از دستگاه اسکلتی است. کلسیم  به تولید فیبرین کمک می کند. پروتئینی که مسئول ساختار انعقاد خون است. کلسیم برای عملکرد مناسب عصبی ضروری

 

اهمیت کلسیم برای ورزشکاران استقامتی

به خوبی معلوم شده است که کلسیم یک املاح معدنی است که استخوان را قدرتمند می‌سازد. با وجود این، نقش کلسیم در عملکرد استقامتی، فراتر از دستگاه اسکلتی است. کلسیم  به تولید فیبرین کمک می کند. پروتئینی که مسئول ساختار انعقاد خون است. کلسیم برای عملکرد مناسب عصبی ضروری است، باعث رهایش میانجی های شیمیایی می شود که استمرار و فعالیت علایم عصبی را تسهیل می کند. کلسیم به داخل و خارج  از سلول های عضلانی پمپ می شود تا انقباض و انبساط عضلانی در عضلات صاف، عضلات اسکلتی و قلب را به راه اندازد. این عامل برای ورزشکاران استقامتی ضروری اند تا شدت و مدت تمرین و مسابقه را حفظ کنند.

در ضمن کلسیم چندین آنزیم را فعال می‌کند که بر سنتز و تجزیه گلیکوژن کبد و عضلات که منبع انرژی اصلی هنگام فعالیت ورزشی استقامتی بوده، موثر است. بیشتر ورزشکاران روزانه کمتر از حد مطلوب کلسیم می خورند. با خوردن سه تا چهار نوبت شیر با مشتقات آن یا سایر منابع سرشار از کلسیم در روز، ورزشکاران می توانند نیازمندی‌های کلسیم خود را تامین کنند. ضرورتی ندارد کلسیم هنگام جلسات تمرینی یا مسابقه خورده شود.

کلسیم ذخیره در بدن و خوردن مقدار ناچیزی کلسیم در وعده های غذایی پیش از فعالیت ورزشی، کلسیم مورد نیاز هنگام فعالیت را برای عملکرد مناسب عصبی و انقباض عضلانی تامین می‌کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.