کد خبر : 2383
تاریخ انتشار : شنبه 29 آگوست 2020 - 22:57

مکمل ایزومالتوز و مطالعات انجام شده

مکمل ایزومالتوز و مطالعات انجام شده

  مکمل ایزومالتوز و مطالعات انجام شده تحقیقات عظیم ارزیابی کننده ی مزایای ایزومالتوز با آزمودنی هایی انجام شده است که از مشکلات سلامتی مانند، سندرم متابولیک و دیابت داشته اند؛ با این حال، نتایج مطلوب بوده است. برای مثال، یک مطالعه ی خوب طراحی شده از مردان دارای اضافه وزن یا چاق دارای سندرم

 

مکمل ایزومالتوز و مطالعات انجام شده

تحقیقات عظیم ارزیابی کننده ی مزایای ایزومالتوز با آزمودنی هایی انجام شده است که از مشکلات سلامتی مانند، سندرم متابولیک و دیابت داشته اند؛ با این حال، نتایج مطلوب بوده است. برای مثال، یک مطالعه ی خوب طراحی شده از مردان دارای اضافه وزن یا چاق دارای سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین دریافت، اکسیداسیون کل چربی به طور معناداری بالا تر و پاسخ انسولینی به طور قابل توجهی در مقابل و بعد تمرین، پایین‌تر بود، هنگامی که وعده های غذایی شامل، ایزو مالتوز در مقابل یک ترکیب از گلوکز و سوکروز بود. هر آزمودنی ۱ نوشیدنی ۲۵۰ میلی لیتری و ۱۴۰ گرم ترکیب محتوی ۵۰ گرم ایزومالتوز یا گلوکز- سوکروز را قبل از تمرین کردن ۳۰ دقیقه ای روی یک تردمیل با شدت متوسط مصرف کرد؛ سپس هر آزمودینی یک وعده غذایی ریکاوری کننده استاندارد شده شامل، یک نوشیدنی ۲۵۰ میلی لیتری با ۱۰%ایزومالتوز یا گلوکز- سوکروز، یک مینی پیتزا و یک سیب را مصرف کرد.

مکمل ایزومالتوز و مطالعات انجام شده

محققان مطالعه به این نتیجه رسیدند که اکسیداسیون چربی در استراحت و در طول فعالیت بدنی، افزایش یافت و به نظر می‌رسد ایزومالتوز، ممکن است به تسهیل کردن کاهش وزن و بهبود در فاکتورهای خطرزا متابولیک کمک کند (کونیگ و همکاران ۲۰۱۲). این کاربرد ها برای ورزشکاران دارای دیابت نوع یک نیز، امیدوار کننده است، بعد از اینکه یک مطالعه نشان داد مصرف ایزومالتوز به میزان ۰.۶ گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن به هماهنگی با کاهش در میزان انسولین سریع الاثر، پاسخ قند خون را در یک پروتکل تمرینی با شدت بالا بهبود می دهد: آزمودنی ها، هم سرعت به هم استقامت خود را در مقایسه با تغذیه جداگانه با دکسترون، حفظ کردند (بارکن و همکاران۲۰۱۲). به طور مشابه، وست و همکاران (۲۰۱۱)، دریافتند  مصرف ۷۵ گرم ایزومالتوز ۲ ساعت قبل از ۴۵ دقیقه دویدن روی تردمیل با ۸۰ %VO2  پاسخ های قند خون افراد دیابتی نوع ۱ را در طول و بعد از تمرین به واسطه کاهش کربوهیدرات و بهبود اکسیداسیون چربی در طول مراحل آخر تمرین بهبود داد (وست و همکاران ۲۰۱۱). این که آیا این مزایا را می توان به جمعیت های ورزشکار سالم تعمیم داد  یا نه، در حال حاضر ناشناخته است. با این حال، ایزومالتوز، این منبع کربوهیدراتی جذاب، با شاخص گلیسمی پایین ( پاسخهای قند خون استوارترین را موجب می شود)، و دارای هضم آسان برای ورزش‌کاران  جهت مصرف قبل از تمرین، در طول پروتکل بارگیری کربوهیدرات و پس از تامین پیشنهاد می‌شود (آکتن و همکاران ۲۰۰۷)

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.