کد خبر : 2224
تاریخ انتشار : جمعه 7 آگوست 2020 - 22:06

تاثیر تغذیه روغن ماهی بر عملکرد ورزشی

تاثیر تغذیه روغن ماهی بر عملکرد ورزشی

تاثیر تغذیه روغن ماهی بر عملکرد ورزشی پژوهشگرانی، آثار تغذیه روغن ماهی و تمرین های ورزشی را در ۳۲ مرد غیر فعال مطالعه و دریافته اند فعالیت ورزشی به افزایش VO2max  منجر می شود، در حالی که مکمل سازی روغن ماهی تاثیری نداشته است. در پژوهش دیگری، دوچرخه سواران ورزیده به مدت ۳ هفته از

تاثیر تغذیه روغن ماهی بر عملکرد ورزشی

پژوهشگرانی، آثار تغذیه روغن ماهی و تمرین های ورزشی را در ۳۲ مرد غیر فعال مطالعه و دریافته اند فعالیت ورزشی به افزایش VO2max  منجر می شود، در حالی که مکمل سازی روغن ماهی تاثیری نداشته است. در پژوهش دیگری، دوچرخه سواران ورزیده به مدت ۳ هفته از دارونما یا روغن ماهی استفاده کرده اند. روغن ماهی سبب تغییر ویژگی های گلبول های قرمز خون نشده و تاثیری بر VO2max، حداکثر بازده توانی یا عملکرد تایم تریل نداشته است.

تمرین های بدنی باعث گسترش تغییر شکل پذیری گلبول های قرمز خون و تغییرات در ترکیب اسیدهای چرب غشاها به سوی درصد اسیدهای چرب غیر اشباع زیادتر می شود، به طوری که سیالیت شرایط استراحتی غشا می تواند با تمرین های بدنی مخفی بماند. افزایش سیالیت غشا به ویژه زمانی مهم است که برداشت اکسیژن محدود باشد مانند هنگام فعالیت ورزشی در شرایط هیپوکسی.

با وجود این، پیامدهای فیزیولوژیکی PUFA هنوز جنبه فرضییه دارد و لازم است مطالعات بیشتری انجام شود تا آثار احتمالی تغییرات خون شناسی هنگام فعالیت ورزشی ارزیابی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.