کد خبر : 2177
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 جولای 2020 - 0:00

تاثیر خوردن DHEA بر ترکیب بدن

تاثیر خوردن DHEA بر ترکیب بدن

  تاثیر خوردن DHEA بر ترکیب بدن مطالعاتی که آثار خوردن DHEA را بر ترکیب بدن بررسی کرده اند، افزایش مقادیر آندروژن خون را پس از مکمل سازی DHEA نشان داده اند (۱۰۰ میلی گرم تا ۱۶۰۰ میلی گرم)، اما آثاری بر وزن بدن یا وزن خالص بدن نداشته است. در مطالعه دیگری، مکمل سازی

 

تاثیر خوردن DHEA بر ترکیب بدن

مطالعاتی که آثار خوردن DHEA را بر ترکیب بدن بررسی کرده اند، افزایش مقادیر آندروژن خون را پس از مکمل سازی DHEA نشان داده اند (۱۰۰ میلی گرم تا ۱۶۰۰ میلی گرم)، اما آثاری بر وزن بدن یا وزن خالص بدن نداشته است. در مطالعه دیگری، مکمل سازی DHEA، آثاری بر متابولیسم انرژی یا پروتئین نداشته است.

مطالعه دیگری، کاهش ناچیز وزن چربی را بدون تغییر در وزن کل بدن گزارش کرد که نشان می دهد DHEA به افزایش وزن خالص بدن منجر می شود.

در مطالعه دیگری ۱۰۰ میلی گرم DHEA در روز به مدت ۳ ماه به افزایش یک درصدی در وزن خالص بدن منجر شده است. در این مطالعه، وزن چربی در مردان کاهش داشته، اما در زنان افزایش داشته است.

در مطالعه ای که آزمودنی های چاق روزانه ۱۶۰۰ میلی گرم DHEA به مدت ۲۸ روز دریافت کرده اند، تغییری در ترکیب بدن گزارش نکرده اند.

تاثیر خوردن DHEA بر ترکیب بدن

این نتایج هر چند متفاوت و متقاعد کننده نیستند، اما به نظر می رسد نشان می دهند DHEA، تاثیری ناچیز بر وزن عضله و عملکرد ایمنی دارد. بیشتر این مطالعات در آزمودنی های ۴۰ تا ۷۰ ساله انجام شده اند و اطلاعات درباره آثار DHEA بر بزرگسالان جوان اندک است.

اطلاعات درباره آثار جانبی احتمالی DHEA بسیار ناچیز است. با این وجود، نقطه نظراتی از سوی پژوهشگران و انستیتوهای گوناگونی بیان شده است. DHEA، ماده کنترل نشده است و در داروخانه و دراگ استورها در دسترس همگان است. دست اندرکاران امور پزشکی نگرانند افزایش DHEA پلاسمایی از راه مکمل سازی آن احتمال تومورهای پروستات غیر فعال را تحریک می کند و یا موجب هیپرتروفی غده پروستات شود. پرسش های اخلاقی نیز درباره ی مصرف هورمون ها به عنوان مواد ارگوژنیک مطرح شده است. کمیته بین الملی المپیک (IOC)، DHEA را در فهرست مواد غیر مجاز گنجانده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.