کد خبر : 1667
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 مارس 2020 - 0:54

ریکاوری کوتاه مدت و بلند مدت

ریکاوری کوتاه مدت و بلند مدت

ریکاوری کوتاه مدت و بلند مدت تمرین کردن برای قدرت و استقامت ورزشکاران شامل، تحت فشار گذاشتن بدن از طریق تمرینات برنامه ‌ریزی شده، اجازه می‌دهد تا بدن ریکاوری و سازگار شود. انواع گوناگون فشار، جهت ایجاد سازگاری های ویژه همانند: تغییرات در قدرت، توان، سرعت، آستانه اسید لاکتیک یا ظرفیت اکسیداتیو استفاده می‌شود، در

ریکاوری کوتاه مدت و بلند مدت

تمرین کردن برای قدرت و استقامت ورزشکاران شامل، تحت فشار گذاشتن بدن از طریق تمرینات برنامه ‌ریزی شده، اجازه می‌دهد تا بدن ریکاوری و سازگار شود.

انواع گوناگون فشار، جهت ایجاد سازگاری های ویژه همانند:

تغییرات در قدرت، توان، سرعت، آستانه اسید لاکتیک یا ظرفیت اکسیداتیو استفاده می‌شود، در حالی که تمرینات حاد یا فشار تمرین مهم است.

جنبه هایی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، استراحت و ریکاوری هستند. بدون ریکاوری کافی، بدن توانایی برای سازگار شدن با فشار تمرینی را ندارد؛ ورزشکاران بهبود نمی یابند و در نهایت دچار بیش تمرینی  می شود، یک وضعیت که تمامی ورزشکارانی که باید سخت تمرین کنند و باید هوشمندانه تلاش کنند تا از آن اجتناب کنند.

بسیاری از مکمل های ورزشی، جهت بهبود یا کوتاه کردن پنجره زمانی مورد نیاز برای ریکاوری طراحی شده اند. فرآیند ریکاوری، پیچیده است و بسیاری از سیستم های بدن را جهت کار کردن با یکدیگر، از جمله سیستم های عصبی- عضلانی، متابولیکی، درون‌ریز، سیستم دفاعی و ضد آنتی اکسیدانی را درگیر می‌کند. برخی مکملهای ورزشی شامل، یک یا دو ماده فعال هستند که هدف آنها یک سیستم ویژه است؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است شامل ۵ ماده فعال یا بیشتر باشد، با این ادعا به بازار عرضه می‌شود که آنها به بسیاری از سیستم ها در فرایند ریکاوری کمک می‌کنند. انواع بسیاری از مکمل ها،  می‌توانند برای ریکاوری کوتاه مدت و بلند مدت استفاده شوند. برخی بر سریع تر کردن پنجره ریکاوری بلافاصله بعد از جلسه تمرین (۱ تا ۴ ساعت) تمرکز دارند؛ در حالی که دیگر مکمل ها کوتاه کردن پنجره ریکاوری طولانی مدت تر از ۴۸ تا ۷۲ ساعت را هدف قرار می‌دهند.  بعلاوه، در برچسب‌زنی ممکن است، پیشنهاد شود که مکمل می تواند کیفیت خواب را بهبود و ریکاوری عضله را در طول خواب توسعه دهد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.