کد خبر : 3563
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 می 2023 - 1:54

فن اتیل آمین PEA

فن اتیل آمین PEA
از فن اتیلامین برای عملکرد ورزشی، افسردگی، چاقی و سایر شرایط استفاده می کنند، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

فن اتیل آمین (PEA) با نام های دیگر فنتیلامین، فن اتیلامین

یک ماده شیمیایی با اثرات محرک است. به طور طبیعی در گیاهان، باکتری ها، قارچ ها و حیوانات یافت می شود. همچنین می توان آن را در آزمایشگاه ساخت.

فن اتیلامین بدن را تحریک می کند تا مواد شیمیایی خاصی بسازد که در تمرکز مغز نقش دارند. این دارو مشابه داروی آمفتامین است و ممکن است عوارض جانبی مشابهی ایجاد کند.

از فن اتیلامین برای عملکرد ورزشی، افسردگی، چاقی و سایر شرایط استفاده می کنند، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

فن اتیلامین را با Acacia rigidula اشتباه نگیرید. این درختچه ای است که حاوی فن اتیلامین است. همچنین آن را با ماده شیمیایی دیگری به نام پالمیتویل تانول آمید، که ممکن است PEA نیز نامیده شود، اشتباه نگیرید. اینها یکی نیستند.

در این ترکیب محتاط باشید.

داروهای افسردگی (مهارکننده های مونوآمین اکسیداز MAOIs) با فن اتیلامین تداخل دارند.

فن اتیلامین یک ماده شیمیایی در مغز به نام سروتونین را افزایش می دهد. برخی از داروهای مورد استفاده برای افسردگی نیز سروتونین را افزایش می دهند. مصرف فن اتیلامین همراه با این داروهایی که برای افسردگی استفاده می شود ممکن است سروتونین را بیش از حد افزایش دهد. این می تواند عوارض جانبی جدی از جمله سردرد شدید، مشکلات قلبی، لرز، گیجی و اضطراب ایجاد کند.

برخی از MAOIs رایج عبارتند از فنلزین (ناردیل)، سلژیلین (زلاپار) و ترانیل سیپرومین (پارنات).

تداخل داروهای سروتونرژیک با فن اتیلامین

فن اتیلامین ممکن است یک ماده شیمیایی در مغز به نام سروتونین را افزایش دهد. برخی از داروها نیز این اثر را دارند. مصرف فن اتیلامین همراه با این داروها ممکن است سروتونین را بیش از حد افزایش دهد. این ممکن است عوارض جانبی جدی از جمله مشکلات قلبی، تشنج و استفراغ ایجاد کند.

دوز

اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن دوز مناسب فن اتیلامین وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل‌های مربوطه روی برچسب‌های محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با یک متخصص مشورت کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.