کد خبر : 2918
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 می 2021 - 1:52

کریسین

کریسین

کریسین  Chrysin کریسین به طور طبیعی به صورت فلاونوئید در گیاهان حضور دارد. میزان قابل توجهی از آن در عسل و موم عسل یافت می شود و آن را به صورت شیمیایی از گل ساعتی آبی یا گل شیپوری هندی می توان استخراج کرد. فلاونوئید، آنتی اکسیدانی طبیعی است که طیف وسیعی از اثرات بیولوژیکی

کریسین  Chrysin

کریسین به طور طبیعی به صورت فلاونوئید در گیاهان حضور دارد. میزان قابل توجهی از آن در عسل و موم عسل یافت می شود و آن را به صورت شیمیایی از گل ساعتی آبی یا گل شیپوری هندی می توان استخراج کرد. فلاونوئید، آنتی اکسیدانی طبیعی است که طیف وسیعی از اثرات بیولوژیکی را ایجاد می کند. در حال حاضر، بیش از ۴۰۰۰ نوع از فلاونوئیدهای فعال شناخته شده‌اند. که این فلاونوئیدها، خود به فلاونول ها، فلاوون ها، فلاوانون‌ها، آنتوسیانیدها و ایزوفلاونوئیدها دسته بندی می شوند. کریستین به عنوان یک فلاوون در نظر گرفته می شود. اثرات فلاونوئیدها می تواند شامل، ضد باکتریایی، ضد التهابی، ضد آلرژی، ضد انعقادی و باعث گشاد کننده عروق باشد. (خوو، چوا و بالارام ۲۰۱۰).

کریسین تا حد زیادی به عنوان یک ضد استروژن و مکمل افزایش دهنده تستوسترون ترویج داده می شود. اعتقاد بر این است که آروماتاز آنزیم مهم درگیر در تولید استروژن است را مهار می کند. آنزیم آروماتوز در تبدیل آندروژن ها به استروژن درگیر میشود (مونتریو، آزودو و چالوا ۲۰۰۶). مهار آروماتاز، آندروژن هایی مانند تستسترون را افزایش میدهد و تولید استروژن ها را محدود می کند. دیگر مکانیسم بالقوه، توانایی کریسین جهت متصل شده به گیرنده های استروژنی است که اتصال استروژن و تاثیرات استروژن در بدن را محدود می‌کند.

مزایای عملکردی در ورزشکاران

ورزشکاران، اغلب بدنسازان، مکمل های کریستین را جهت افزایش هورمون های آنابولیکی مانند تستوسترون و محدود کردن استروژن استفاده می کنند. هورمون های آنابولیک، به ساخت توده ی خالص بدن کمک کرده، قدرت و توان را افزایش می دهد.

کریسین، منحصراً به عنوان یک مکمل رژیمی فروخته می شود که البته به میزان روزانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم توصیه شده است. همچنین به طور معمول، در ترکیب با انواع دیگری از مواد طبیعی فروخته می‌شود که موسوم به افزایش دهنده های تستوسترون هستند.

نگرانی های مرتبط با سلامتی: به نظر می رسد استفاده از کریسین بی خطر باشد. هیچ گونه اثرات ناسازگار شناخته شده ای در مطالعات تحقیقاتی علمی ذکر نشده است. با این حال، افزایش طبیعی تستوسترون بسیاری اغلب محتوای ناخالصی هایی مانند، پیش‌ساز هورمون ها هستند که به عنوان دلایلی برای بزرگ شدن سینه ها (ژنیکوماستی)، کاهش کلسترول HDL شناخته شده‌اند و به طور منفی، وضعیت روانی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ورزشکاران باید زمانی که استفاده از این نوع مکمل‌ها را در نظر می‌گیرند، به شدت احتیاط کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.