کد خبر : 2136
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 ژوئن 2020 - 23:19

تفاوت بدنی ورزشکاران

تفاوت بدنی ورزشکاران

  تفاوت بدنی ورزشکاران بسیار دیده می شود دو ورزشکار با قد و بدنی یکسان، اما ویژگی های بدنی بسیار متفاوتی داشته باشند. وزن بدن، مجموعه ای از بافت های گوناگون بدن است. وزن بدن از اجرای بسیاری (عضله، استخوان، عصب، املاح معدنی، چربی و …) تشکیل شده است. البته مقدار نسبی بافت های مشابه

 

تفاوت بدنی ورزشکاران

بسیار دیده می شود دو ورزشکار با قد و بدنی یکسان، اما ویژگی های بدنی بسیار متفاوتی داشته باشند.

وزن بدن، مجموعه ای از بافت های گوناگون بدن است. وزن بدن از اجرای بسیاری (عضله، استخوان، عصب، املاح معدنی، چربی و …) تشکیل شده است.

البته مقدار نسبی بافت های مشابه بر ویژگی های بدن تاثیر می گذارند. دو ورزشکار می توانند قد و وزن یکسانی داشته باشند، اما نسبت های وزن چربی و وزن بدون چربی آنها متفاوت باشد. برای نمونه، یک ژیمناست عضلانی و کاملآ ورزیده، کفل های کوچک، مچ پای باریک، پاهای عضلانی، شانه های پهن و دست های قوی دارد؛ در حالی که ژیمناست چاق تر، عضلات نسبتآ کمتر و چربی بیشتری در هر نقطه از بدنش دارد. از آنجا که عضلات و سایر بافت های خالص نسبت به چربی متراکم تر هستند، بنابراین ژیمناست چاق تر نسبت به یک ژیمناست عضلانی تر، ران، کفل و مچ پای بزرگ تری دارد.

به خاطر داشته باشید چگالی، نسبت وزن به حجم است. چربی، چگالی (تراکم با فشردگی) کمی دارد و در نتیجه در واحد وزن معین، حجم زیادی دارد. بر عکس بافت خالص عضله، چگالی بالایی دارد؛ از این رو در واحد وزن معین، حجم کمتری را اشغال می کند. به بیان دیگر یک کیلوگرم وزن خالص نسبت به یک کیلوگرم چربی، حجم کمتری را به خود اختصاص می دهد. بنابرین، عضله بسیار فشرده تر از چربی است و استخوان نیز خیلی فشرده تر از عضله است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.