کد خبر : 2071
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 ژوئن 2020 - 22:50

فعالیت ورزشی بی هوازی در گرما

فعالیت ورزشی بی هوازی در گرما

  فعالیت ورزشی بی هوازی در گرما مطالعات نسبتآ اندکی که فعالیت های ورزشی بی هوازی را درگرما بررسی کرده اند. نوعآ تغییری را در عملکرد قدرتی یا توانی مشاهده نکرده اند. یا گزارش کرده اند، عملکرد قدرتی یا توانی در هوای گرم افزایش می یابد. پژوهشگری با استفاده از غوطه وری در آب گرم

 

فعالیت ورزشی بی هوازی در گرما

مطالعات نسبتآ اندکی که فعالیت های ورزشی بی هوازی را درگرما بررسی کرده اند. نوعآ تغییری را در عملکرد قدرتی یا توانی مشاهده نکرده اند. یا گزارش کرده اند، عملکرد قدرتی یا توانی در هوای گرم افزایش می یابد. پژوهشگری با استفاده از غوطه وری در آب گرم ۴۴ درجه سانتی گراد، گزارش کرده است که اجرای توان بیشینه تا حد زیادی افزایش می یابد. با وجود این افزایش توان بیشینه با افزایش میزان خستگی همراه بوده است. برعکس، دیگران در مطالعه ای که در آن یک شرایط مسابقه ای شبیه سازی شده بود، تلاش فعالیت ورزشی خیلی شدید آزمون های ۱۵ ثانیه ای بی هوازی وینگت و هوای گرم ۳۵ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی ۳۰ درصد و دوره های بازیافت نسبتآ کوتاه ۳۰ ثانیه استراحت بین هر تکرار، گزارش کرده اند که اجرای توانی افزایش می یابد، ولی میزان خستگی تفاوت نمی کند.

فعالیت ورزشی بی هوازی در گرما

بهتر شدن توان تولیدی هنگام فعالیت ورزشی در هوای گرم می تواند با تاثیر گرم کردن ارتباط داشته باشد. افزایش دمای جوی اتمسفر احتمالآ باعث افزایش دمای عضله می شود. در برخی مطالعات افزایش دمای عضله به اندازه ۵ درجه سانتی گراد باعث افزایشی به میزان ۱۰ درصد در توان شده است. در حالی که دیگران گزارش کرده اند به ازای افزایش هر ۱ درجه سانتی گراد در دمای عضله، عملکرد توانی به میزان ۴ درصد افزایش می یابد.

بهتر شدن عملکردهای توانی در گرما احتمالآ با افزایش سرعت انقباض یا میزان متابولیک سریع تر در ارتباط می باشد. در مطالعه ای در مقایسه با انجام فعالیت ورزشی در یک محیط با گرمای معمولی ۲۲ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی ۴۰ درصد دمای جوی زیاد تاثیری بر بازیافت پس از فعالیت ورزشی نداشته است.

بیشتر بخوانید: فعالیت ورزشی هوازی در گرما

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.