کد خبر : 3548
تاریخ انتشار : شنبه 6 می 2023 - 3:53

مهدی پیرتاجانی

بتا متیل فن اتیلامین BMPEA

بتا متیل فن اتیلامین BMPEA
بتا متیل فن اتیلامین اغلب برای کاهش وزن و عملکرد ورزشی به محصولات اضافه می شود.

بتا متیل فن اتیلامین (BMPEA) یک ماده شیمیایی محرک است که در آزمایشگاه ساخته می شود. این ماده شبیه به آمفتامین است و ممکن است به طور غیرقانونی در برخی از مکمل ها گنجانده شود.

BMPEA ممکن است فشار خون و ضربان قلب را افزایش دهد و همچنین مغز را تحریک کند. به همین دلیل، اغلب برای کاهش وزن و عملکرد ورزشی به محصولات اضافه می شود.

مردم از BMPEA برای چاقی، عملکرد ورزشی، تقویت حافظه و اهداف دیگر استفاده می کنند، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

طبق گفته FDA ایالات متحده، BMPEA با تعریف مکمل غذایی مطابقت ندارد. اما هنوز در برخی از محصولات مکمل یافت می شود. BMPEA همچنین توسط آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) برای استفاده در ورزش های رقابتی ممنوع شده است.

موارد استفاده و اثربخشی

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد کاربردهای بتا متیل فنیتیلامین (BMPEA) وجود ندارد.

مصرف خوراکی، BMPEA ناایمن است. دارای اثرات محرکی است که ممکن است عوارض جانبی جدی مرتبط با قلب مانند سکته مغزی و حمله قلبی ایجاد کند.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

فشار خون بالا: BMPEA اثرات محرک دارد. می تواند فشار خون را افزایش دهد. مصرف BMPEA ممکن است فشار خون بالا را بدتر کند.

جراحی: BMPEA اثرات محرک دارد. می تواند فشار خون و ضربان قلب را افزایش دهد. مصرف BMPEA ممکن است با افزایش فشار خون و ضربان قلب در جراحی اختلال ایجاد کند. حداقل ۲ هفته قبل از جراحی مصرف BMPEA را قطع کنید.

داروهای تغییر یافته توسط کبد (سوبستراهای سیتوکروم P450 2D6 (CYP2D6)) با بتا-متیل فنیتیلامین (BMPEA) تداخل دارند.

برخی از داروها توسط کبد تغییر یافته و تجزیه می شوند. BMPEA ممکن است سرعت تجزیه این داروها توسط کبد را تغییر دهد. این می تواند اثرات و عوارض جانبی این داروها را تغییر دهد.

داروهای محرک با بتا متیل فنیتیلامین (BMPEA) تداخل دارند.

محرک هایی مانند آمفتامین ها باعث افزایش سرعت سیستم عصبی می شوند. با افزایش سرعت سیستم عصبی، داروهای محرک می توانند فشار خون را افزایش داده و ضربان قلب را تسریع کنند. BMPEA همچنین دارای اثرات محرک است. مصرف BMPEA همراه با داروهای محرک ممکن است باعث مشکلات جدی از جمله افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا شود.

مکمل های غذایی که حاوی BMPEA هستند توسط FDA ایالات متحده با نام تجاری اشتباه شناخته می شوند. BMPEA همچنین توسط آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) برای استفاده در ورزش های رقابتی ممنوع شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.