کد خبر : 3538
تاریخ انتشار : شنبه 29 آوریل 2023 - 1:00

تاثیر آشواگاندا بر عملکرد ورزشی

تاثیر آشواگاندا بر عملکرد ورزشی

تاثیر آشواگاندا بر عملکرد ورزشی آیا ممکن است آشواگاندا برای عملکرد ورزشی مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که آشواگاندا ممکن است اثرات مفیدی بر عملکرد ورزشی داشته باشد و ممکن است مکملی ارزشمند برای ورزشکاران باشد. یک تجزیه و تحلیل تحقیقات شامل ۱۲ مطالعه در مردان و زنانی بود که دوزهای آشواگاندا را بین

تاثیر آشواگاندا بر عملکرد ورزشی

آیا ممکن است آشواگاندا برای عملکرد ورزشی مفید باشد.

تحقیقات نشان داده است که آشواگاندا ممکن است اثرات مفیدی بر عملکرد ورزشی داشته باشد و ممکن است مکملی ارزشمند برای ورزشکاران باشد.

یک تجزیه و تحلیل تحقیقات شامل ۱۲ مطالعه در مردان و زنانی بود که دوزهای آشواگاندا را بین ۱۲۰ میلی گرم تا ۱۲۵۰ میلی گرم در روز مصرف کردند. نتایج نشان می‌دهد که این گیاه ممکن است عملکرد فیزیکی، از جمله قدرت و استفاده از اکسیژن در طول ورزش را افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل پنج مطالعه نشان داد که مصرف آشواگاندا به طور قابل توجهی حداکثر مصرف اکسیژن (VO2 max) را در بزرگسالان و ورزشکاران سالم افزایش می دهد.

VO2 max حداکثر مقدار اکسیژنی است که فرد می تواند در طول فعالیت های شدید استفاده کند. این یک اندازه گیری آمادگی قلب و ریه است.

داشتن حداکثر VO2 max بهینه برای ورزشکاران و غیر ورزشکاران به طور یکسان مهم است. VO2 max پایین با افزایش خطر مرگ و میر همراه است، در حالی که VO2 max بالاتر با خطر کمتر بیماری قلبی همراه است.

علاوه بر این، آشواگاندا ممکن است به افزایش قدرت عضلانی کمک کند.

در یک مطالعه، شرکت‌کنندگان مردی که روزانه ۶۰۰ میلی‌گرم آشواگاندا مصرف کردند و به مدت ۸ هفته در تمرینات مقاومتی شرکت کردند، در مقایسه با گروه دارونما، به طور قابل‌ توجهی در قدرت و اندازه عضلانی افزایش بیشتری داشتند.

خلاصه

آشواگاندا ممکن است به بهبود معیارهای عملکرد فیزیکی در ورزشکاران و بزرگسالان سالم، از جمله VO2 max و قدرت کمک کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.