کد خبر : 3449
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 مارس 2023 - 7:39

قارچ ریشی

مهدی پیرتاجانی

قارچ ریشی

قارچ ریشی
در یک مطالعه، مشخص شد این قارچ باعث بهبود عملکرد لنفوسیتها شد که به مبارزه با عفونتها و سرطان در ورزشکارانی که در معرض شرایط استرس زا قرار داشتند، کمک میکند.

قارچ ریشی ممکن است برای سیستم ایمنی و سلامت کلی شما مفید باشد.
اما می تواند عوارض جانبی گوارشی ایجاد کنند و به طور بالقوه می توانند برای، افراد خاصی از جمله کسانی که ممکن است باردار هستند ناامن باشند.
طب شرقی از بسیاری از گیاهان و قارچ های مختلف استفاده می کند. جالب اینجاست که قارچ ریشی از محبوبیت خاصی برخوردار است.
قارچ ریشی فواید بالقوه مختلفی برای سلامتی دارد، از جمله تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با سرطان.
قارچ ریشی که با نامهای گانودرما لوسیدوم و لینگژی نیز شناخته میشود، قارچی است که در مکانهای مختلف گرم و مرطوب آسیا رشد میکند. برای سالیان متمادی، این قارچ جزء اصلی در طب شرقی بوده است.
در داخل قارچ، چندین مولکول از جمله تری ترپنوئیدها، پلی ساکاریدها و پپتیدوگلیکان ها وجود دارد، که ممکن است مسئول اثرات سلامتی آن باشند.
در حالی که خود قارچ را میتوان تازه مصرف کرد، استفاده از فرمهای پودری قارچ یا عصاره هایی که حاوی این مولکولهای خاص هستند نیز رایج است. این اشکال مختلف در مطالعات سلولی، حیوانی و انسانی آزمایش شده است.
۶ مزیت علمی قارچ ریشی مورد مطالعه قرار گرفته شده است. سه مورد اول با شواهد قویتری پشتیبانی میشوند، در حالی که پشتیبانی از بقیه کمتر قطعی است.
۱- تقویت سیستم ایمنی بدن
قارچ ریشی عملکرد سیستم ایمنی را از طریق تأثیراتش بر گلبولهای سفید، که به مبارزه با عفونت و سرطان کمک میکند، تقویت می کند. این ممکن است در درجه اول در افراد بیمار رخ دهد، زیرا نتایج متفاوتی در افراد سالم دیده شده است.

در یک مطالعه، مشخص شد این قارچ باعث بهبود عملکرد لنفوسیتها شد که به مبارزه با عفونتها و سرطان در ورزشکارانی که در معرض شرایط استرس زا قرار داشتند، کمک میکند.
۲- خواص ضد سرطانی
اگرچه به نظر می رسد قارچ ریشی برای پیشگیری یا درمان سرطان نوید بخش است اما
قبل از تبدیل شدن به بخشی از درمان استاندارد به مطالعات بیشتری نیاز است. با این حال، ممکن است در برخی موارد علاوه بر مراقبت های معمولی استفاده شود.
۳- می تواند با خستگی و افسردگی مبارزه کند.
برخی از مطالعات اولیه نشان داده اند که قارچ ریشی می تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، و همچنین کیفیت زندگی را در افرادی که دارای شرایط پزشکی خاص هستند بهبود بخشد.
۴- سلامت قلب
۵-کنترل قند خون
۶- وضعیت آنتی اکسیدانی
مقدار کمی از تحقیقات نشان داده شده است که قارچ ریشی می تواند کلسترول خوب یا قند خون را بهبود بخشد. با این حال، اکثر تحقیقات نشان می دهد که کلسترول، قند خون یا آنتی اکسیدان ها را در بدن بهبود نمی بخشد.
●توصیه های دوز بر اساس فرم استفاده شده متفاوت است.
دوز قارچ ریشی بر اساس شکل قارچ متفاوت است، بنابراین مهم است که بدانید از کدام شکل استفاده می کنید.
مصرف خود قارچ دوزهای بالاتری را فراهم می کند، در حالی که عصاره ها دوزهای کمتری را ارائه می دهند.
●عوارض و خطرات احتمالی
مطالعات ریشی اطلاعات ایمنی ارائه نکرده است، اما دیگران گزارش کردن که احتمالاً استفاده از آن برای چندین ماه بی خطر است. با این حال، چندین موارد از آسیب شدید کبدی با عصاره ریشی مشاهده شده  است.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.