کد خبر : 3077
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 سپتامبر 2021 - 1:55

مطالعات انجام‌ شده در زمینه رودیولا رزی

مطالعات انجام‌ شده در زمینه رودیولا رزی

مطالعات انجام‌ شده در زمینه رودیولا رزی (RR) فواید نیروزایی (ارگوژنیک) مصرف مکمل حاد رودیولا رزی در مطالعات انسانی که خوب طراحی‌ شده باشند، نشان داده نشده‌ است؛ اگرچه گمان می‌شود که ناهماهنگی نتایج ممکن است با تفاوت در نیرومندی (توانایی) گیاه دارویی مرتبط باشد. بررسی بیشتر اطلاعات، به ‌ویژه با نگاه بر الگوهای مصرف

مطالعات انجام‌ شده در زمینه رودیولا رزی (RR)

فواید نیروزایی (ارگوژنیک) مصرف مکمل حاد رودیولا رزی در مطالعات انسانی که خوب طراحی‌ شده باشند، نشان داده نشده‌ است؛ اگرچه گمان می‌شود که ناهماهنگی نتایج ممکن است با تفاوت در نیرومندی (توانایی) گیاه دارویی مرتبط باشد. بررسی بیشتر اطلاعات، به ‌ویژه با نگاه بر الگوهای مصرف RR، یک منحنی زنگوله‌ای مانند را تأیید می‌کند که نشان می‌دهد بیشتر نتایج منفی در افرادی به‌ نظر می‌رسد که میزان پایین یا بالایی از RR را مصرف کرده‌اند. بااین‌حال، در ارتباط با یک مطالعه دوسوکور کنترل ‌شده با دارونما از ۱۴ مرد ورزشکار تمرین کرده، به‌ نظر می‌رسد میزان مصرف روزانه ۱۷۰ میلی‌گرم در طول ۴ هفته، موجب نشان ‌دادن تغییرات مطلوبی در نشانگرهای خونی مرتبط با ورزش می‌شود که با نتایج مطالعات حیوانی خوب طراحی ‌شده سازگار می‌باشد (پاریسی و همکاران).

مطالعات انجام‌ شده در زمینه رودیولا رزی

بعد از این‌که ورزشکاران یک تست قلبی ریوی وامانده ساز را با ۷۵ درصد حداکثر اکسیژن مصرفی تکمیل کردند، کاهش معناداری را در اسیدهای چرب آزاد پلاسما (نشان‌دهنده افزایش متابولیسم چربی)، سطوح لاکتات خون (کلیدی جهت گسترش استقامت) و کراتین کیناز پلاسما (یک شاخص از آسیب عضله اسکلتی) در مقایسه با گروه دارونما دیده شد. با این‌ حال، جهت تأیید این ‌که چگونگی این تغییرات در نشانگرهای خونی مرتبط با ورزش به بهبود عملکرد منجر می‌شوند، به تحقیقات بیشتری نیاز است؛ درحالی‌ که بهبودهای نشان داده‌ شده با یک میزان مصرف حاد استفاده در یک ‌بار ۲۰۰ میلی‌گرم قبل ‌از یک تست ورزشی استقامتی متوسط، معنادار بود، مصرف مکمل تدریجی با میزان مصرف یکسان در طول ۴ هفته برای انتقال هرگونه مزیت عملکردی با شکست مواجه شد (دی بوک و همکاران ۲۰۰۴).

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.