کد خبر : 3074
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 سپتامبر 2021 - 1:45

پیکنوژنول

پیکنوژنول

پیکنوژنول (عصاره پوست درخت کاج) عصاره گرفته ‌شده از پوست درخت کاج دریایی فرانسوی است. پیکنوژنول، به‌عنوان پوست درخت کاج نیز شناخته می‌شود که محتوای ترکیبات گیاهی به نام کمپلکس پروآنتوسیانیدین الیگومری است (OPCs) که خصوصیت‌های آنتی‌اکسیدانی قوی از مزیت بالقوه برای سلامت و عملکرد بدن انسان را حمل می‌کند. نیازهای متابولیکی ورزش، به وسیله

پیکنوژنول (عصاره پوست درخت کاج)

عصاره گرفته ‌شده از پوست درخت کاج دریایی فرانسوی است. پیکنوژنول، به‌عنوان پوست درخت کاج نیز شناخته می‌شود که محتوای ترکیبات گیاهی به نام کمپلکس پروآنتوسیانیدین الیگومری است (OPCs) که خصوصیت‌های آنتی‌اکسیدانی قوی از مزیت بالقوه برای سلامت و عملکرد بدن انسان را حمل می‌کند.

نیازهای متابولیکی ورزش، به وسیله یک افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری در استرس در استنشاق اکسیژن منعکس می‌شود که با تولید سطحی از فشار، سبب تولید مولکول‌های مضر به نام رادیکال آزاد می‌شوند؛ درحالی ‌که ورزشکاران دفاع آنتی‌اکسیدانی طبیعی جهت خنثی سازی رادیکال‌های آزاد و حفاظت سلول‌ها از آسیب دارند، دیدن سطوح تولیدی رادیکال‌های آزاد پیش ‌از دفاع طبیعی در طول تمرینات با حجم بالا غیرمعمول نیست، که این امر، منجر به مشکلاتی همچون، افزایش آسیب، التهاب و کوفتگی عضلانی و کاهش عملکرد می‌شود. پیکنوژنول، تولید آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی و بیگانه خوارها را افزایش داده، و توانایی بدن را جهت مبارزه علیه رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از مشکلات تقویت می‌کند، در نتیجه به ورزشکار اجازه می‌دهد تا به‌طور مؤثرتری در طول دوره‌های تمرینی سنگین ریکاوری شود. از مزایای بیشتر برای برگشت به حالت اولیه و عملکرد توانایی آشکاره پیکنوژنول برای کاهش تولید آنزیم‌های پیش التهابی همانند COX-2 و افزایش تولید نیتریک اکساید است که به افزایش جریان خون و اکسیژن به عضلات کمک کرده، رشد و ترمیم بافت عضلانی را تقویت و همچنین به ‌صورت بهتری از استقامت هوازی حمایت می‌کند.

مزایای عملکردی برای ورزشکاران : ورزشکاران ممکن است از بهبود زمان برگشت به حالت اولیه در طول دوره‌های افزایش فشار تمرین و همچنین تقویت عملکرد استقامتی سود ببرند. پیکنوژنول، همچنین ممکن است به مهار آنزیم‌های مسئول تخریب بافت ریه در برونشیت مزمن کمک کرده، و میزان گردش مواد التهابی را در جریان خون کاهش دهد، درنتیجه به ایجاد تسکین برای ورزشکاران کمک می‌کند که از آسم و برونشیت مزمن رنج می‌برند.

مقدار معمول مصرف: پیکنوژنول، به شکل قرص و کپسول در طیف گسترده‌ای از میزان مؤثر در دسترس می‌باشد. جهت کمک به کاهش درد و التهاب عضلانی در طول چرخه‌های تمرین سنگین، دامنه‌ای از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم در روز برای حدود ۳ ماه توصیه می‌شود به ‌نظر می‌رسد، میزان مشابه آن برای افزایش جریان خون نیز مؤثر باشد نشان‌ داده ‌شده است میزان مصرف یکباره ۲/۴ گرم با آب، ۴ ساعت قبل ‌از تمرین در گسترش زمان تمرین تا واماندگی مؤثر است.

عوارض: گزارشاتی از سرگیجه، مشکلات روده‌ای، سردرد و زخم دهان به ‌ویژه در میزان مصرف بالای ۴۵۰ میلی‌گرم وجود داشته ‌است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.