کد خبر : 2461
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اکتبر 2020 - 0:46

مطالعات انجام شد مصرف مکمل پروبیوتیک در ورزشکاران

مطالعات انجام شد مصرف مکمل پروبیوتیک در ورزشکاران

  مطالعات انجام شد مصرف مکمل پروبیوتیک در ورزشکاران نتایج بررسی تاثیر مصرف مکمل پروبیوتیک، امید بخش می باشد، اگرچه زمانی که روی جمعیت‌های ورزشکار تمرکز میشود، طیف گسترده‌ای از نتایج وجود دارد. برای مثال، مطالعه حاضر دوسوکور کنترل شده با دارونما از دوچرخه سواران رقابتی داشتن هرگونه تمایل مشخص بین بیماران دارای عفونت دستگاه

 

مطالعات انجام شد مصرف مکمل پروبیوتیک در ورزشکاران

نتایج بررسی تاثیر مصرف مکمل پروبیوتیک، امید بخش می باشد، اگرچه زمانی که روی جمعیت‌های ورزشکار تمرکز میشود، طیف گسترده‌ای از نتایج وجود دارد. برای مثال، مطالعه حاضر دوسوکور کنترل شده با دارونما از دوچرخه سواران رقابتی داشتن هرگونه تمایل مشخص بین بیماران دارای عفونت دستگاه تنفسی فوقانی (URTI) یا علائم بیماری دستگاه گوارشی و تغییرات ناشی از مکمل در باکتری روده بعد از مصرف حداقل یک میلیارد کلونی های میکروبی (CFUs) از نژاد فرمنتوم L به صورت روزانه برای یازده هفته با شکست مواجه شد (وسط و همکاران ۲۰۱۱).

گلیسون و همکاران (۲۰۱۲) نیز دریافتند هرگونه مزیت در خوردن ال. سلیواریوس (L. salivarius) به مدت شانزده هفته بر تناوب URTI یا شاخص های کلیدی ایمنی در ورزشکاران استقامتی در طول فصل مسابقات هنگام بهار با شکست مواجه شد. به عنوان یک نوشته مثبت، کوکس و همکاران (۲۰۱۰) دریافتند القاء خوراکی ال فمنتوم به میزان مصرف ۱.۲۶ در ۱۰ (۱۰)، (یعنی ۱.۲۶ ضربدر ۱۰ و بعد دوباره ضربدر ۱۰) به طور روزانه برای ۳۰ روز در طول تمرینات زمستانه تعداد روزهای دارای علائم تنفسی را در دوندگان استقامت مرد نخبه، به نصف کاهش داد. همچنین یک کاهش قابل توجه در شدت بیماری تنفسی در مقایسه با دارونما وجود داشت.

گلیسون و همکاران (۲۰۱۱) نیز، کاهش در تناوب بیماری دستگاه تنفسی فوقانی را در ورزشکاران استقامتی تفریحی بعد از ۸ و ۱۶ هفته مصرف مکمل با ال. کاسی شیروتا  (L. casei shirota) گزارش کردند.

مطالعات انجام شد مصرف مکمل پروبیوتیک در ورزشکاران

بعلاوه، یک مطالعه کوچکتر مشخص کرد که مصرف مکمل روزانه با ۲ میلیارد CFUs از نوع ال. اسیدوفیلوس (L. asidophilus) در طی ۴ هفته، در ورزشکاران مبتلا به صفات بالینی ویروس اپستن بار (EPV)، که برای علائم خستگی، گلو دردهای مکرر و عملکرد تضعیف شده به خوبی شناخته می شود، پاسخ های ایمنی مطلوبی را ایجاد کرد. این یافته ها منجر شده است محققان مطالعه، نتیجه گیری کنند که استفاده از ال. اسیدوفیلوس ممکن است در رهانیدن بدن از ویروس ها و ایجاد یک خط حمایتی در برابر عفونت موثر باشد (کلانسی و همکاران ۲۰۰۶). بر مبنای این نتایج، آشکار است که گونه پروبیوتیک مصرف شده و میزان مصرف از فاکتورهای مشخص کننده اصلی در پاسخ ایمنی هستند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.