کد خبر : 1684
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 مارس 2020 - 17:24

سیستم دفاع آنتی اکسیدانی

سیستم دفاع آنتی اکسیدانی

سیستم دفاع آنتی اکسیدانی آنتی اکسیدان‌ها گروه دیگری از مواد غذایی هستند که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده ان، تمامی انواع استرس از جمله تمرین رادیکال های آزاد را تولید می کنند. رادیکال‌های آزاد به سلامت سلول های سراسری بدن آسیب می رساند آنتی اکسیدانها موادغذایی هستند که رادیکال‌های آزاد

سیستم دفاع آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان‌ها گروه دیگری از مواد غذایی هستند که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده ان، تمامی انواع استرس از جمله تمرین رادیکال های آزاد را تولید می کنند.

رادیکال‌های آزاد به سلامت سلول های سراسری بدن آسیب می رساند آنتی اکسیدانها موادغذایی هستند که رادیکال‌های آزاد را قبل از این که آنها بتوانند به سلول‌ها آسیب وارد کنند خنثی و دفع میکنند، خوشبختانه بدن ما به سیستم های دفاعی آنتی اکسیدانی ساخته شده مجهز است. یک تصور نادرست رایج این است که منابع رژیمی آنتی اکسیدان ها، تنها دفاع علیه رادیکال‌های آزاد است. این امر درست نیست، در حقیقت دفاع های نیرومند تری در سلول‌های بدن ما ساخته شده است.

فشارهای فیزیکی، تمرین ورزشکاران را در معرض سطوح بالاتری از رادیکال‌های آزاد قرار می دهد و مکمل هایی جهت حفاظت ورزشکاران در برابر آنها در بازار عرضه می شوند.

ویتامین‌های A ، E و C ؛ مواد معدنی همچون سلنیوم و روی، اجزای طبیعی در غذاها و ادویه ها همانند رزوراترول، کوئرستین، کورکومینوئیدها، زنجبیل و دارچین همگی به عنوان آنتی اکسیدان های قوی تصور شده که جهت حفاظت بیشتر ورزشکاران و سلول‌های آنها از رادیکال‌های آزاد تبلیغ می‌شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.