کد خبر : 1003
تاریخ انتشار : شنبه 23 نوامبر 2019 - 22:10

اورنیتین

اورنیتین
اورنیتین، یک اسید آمینه غیرضروری است. آن را می توان در غذاهای غنی از پروتئین از جمله، گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ یافت.

اورنیتین

نام های دیگر : اورنیتین آلفا ـ کتوگلوتارات

این مکمل از چه تشکیل شده است: اورنیتین، یک اسید آمینه غیرضروری است. آن را می توان در غذاهای غنی از پروتئین از جمله، گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ یافت. به عنوان یک اسید آمینه غیر ضروری، می تواند در بدن از دیگر اسید آمینه ساخته شود. اورنیتین آلفا- کتوگلوتارات ( OKG )، یک نمک است که از اورنیتین و آلفا کتوگلوتارات تشکیل می شود. OKG از لحاظ جذب ، نسبت به اورنیتین به قوی تر است.

چگونه عمل می کند: اورنیتین و OKG، پیش سازه های اسیدهای آمینه پرولین و آرژینین هستند. گمان می شود که مصرف مکمل اورنیتین، می تواند غلظت آرژینین و پرولین را افزایش دهد. آرژینین، برای تولید نیتریک اکسیادید( یک گشاد کننده عروق) مهم است که می تواند جریان خون را بهبود دهد. علاوه بر این، آرژینین در تولید هورمون رشد درگیر می شود. پرولین، یک اسیدآمینه مهم در بافت های همبند همانند، کلاژن است. مصرف مکمل اورنیتین می تواند به طور مستقیم، فراهمی آرژینین و پرولین را ارتقاء دهد. همچنین شواهدی وجود دارد که مصرف مکمل OKG در مقایسه با اورنیتین، تنها تاثیر بهتری بر آرژینین و پرولین دارد.

مزایای عملکردی: برای ورزشکاران، مصرف مکمل با اورنیتین یا OKG می تواند فراهمی(در دسترس بودن) آرژینین و پرولین را بهبود دهد. فراهمی آرژینین، می تواند تولید نیتریک اکساید را بهبود، جریان خون و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به عضلات را ارتقاء داده و در نتیجه عملکرد را بهبود دهد، اورنیتین و OKG، ممکن است سطوح هورمون رشد یک هورمون آنابولیک نیرومند را افزایش داده، و کسب توده خالص بدن و قدرت را بالا ببرند. در نهایت، بهبود دسترسی به پرولین می تواند، قدرت و تراکم بافت های همبند را افزایش دهد.

میزان معمول مصرف: به دلیل این که اثربخشی مصرف مکمل اورنیتین و OKG ضعیف می باشد، ارائه توصیه هایی جهت مصرف مشکل است. مطالعات تحقیقاتی موفق برای بیماران دچار سوختگی یا التیام زخم، مصرف روزانه ۱۰گرم را استفاده کرده اند. یک دامنه ۱۷۰- ۴۰ میلی گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن نیز، استفاده شده است؛ با این حال، مصرف بالاتر از ۱۷۰ میلی گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن، توصیه نمی شود.

نگرانی های مرتبط با سلامتی: بالاترین محدوده مجاز اورنیتین جهت پرهیز از مسمومیت ارائه نشده است، و تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. مصرف مکمل زمانی بی خطر است که با میزان توصیه شده برای مصرف استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.